Altijd prima ontvangst door de lifttelefoons van Elseco

Guy De Cock, projectmanager facilitaire diensten bij Sciensano, contacteerde ons begin dit jaar. Zijn ervaring met Elseco na de installatie van 30 lifttelefoons 

Alles verliep bijzonder vlot en de toestellen van Elseco zijn klaar voor de toekomst. Maar wat me vooral bijblijft? De duidelijke communicatie en professionele opvolging. Dat zie je nog maar weinig!

4G-roamingkaarten: future-proof en betrouwbaar

De medewerkers van Sciensano, het Belgische instituut voor gezondheid, werken in verschillende gebouwen, voornamelijk gesitueerd in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Daar is de dekking via een traditionele telefoonlijn niet overal optimaal. Door over te schakelen naar simkaarten, die bovendien roamen, is dit probleem voor Sciensano opgelost.

“Nu kunnen we altijd rekenen op een goede verbinding, in elk gebouw en op elke verdieping. Een doorslaggevende factor om voor Elseco te kiezen was voor mij de 4G-compatibiliteit. Andere spelers in de sector bieden oplossingen op 2G of 3G, maar dan dreig je binnen een aantal jaar opnieuw te moeten investeren in lifttelefonie. Door te kiezen voor Elseco vermijden we dit scenario”, licht Guy toe.

Zo gaven enkele providers al aan om 2G niet meer te ondersteunen vanaf 2027. Onze toestellen zijn 4G-ready, wat betekent dat ze klaar zijn voor de toekomst.

Elseco werkt proactief

Een andere belangrijke factor om voor Elseco te kiezen was voor Sciensano de dagelijkse testing van de lifttelefoon. Zo controleren we vanop afstand om de 24u de alarmknop, batterijspanning, speaker/microfoon en hoofdstroom.

Hoewel een interventie bij ons nog niet nodig is geweest, vind ik het een meerwaarde dat Elseco proactief werkt. Ze controleren de werking van de lifttelefoon dagelijks en contacteren je meteen in geval van problemen.”  

Communicatie als onderscheidende factor  

De 30 lifttelefoons werden op korte tijd geïnstalleerd in de verschillende gebouwen van Sciensano. “Het persoonlijke contact met de installateurs kon ik bijzonder op prijs stellen. Mensen met vakkennis die bovendien enkele problemen met de lift hebben opgemerkt en dit proactief aan ons lieten weten”, zegt Guy.  

De communicatie en de professionele opvolging staat voor Guy dan ook buiten kijf. “Van start tot finish: alle zaken worden nauw opgevolgd. Charlotte is heel duidelijk in haar communicatie, met respect voor gemaakte afspraken. Een parcours zonder fouten waar ik heel tevreden over ben”, besluit Guy.  

Bent u net als Sciensano op zoek naar een aanbieder van lifttelefoons?

Contacteer ons dan om te bespreken wat wij voor u kunnen betekenen. 

Elseco werknemers plaatsen camerabewaking